Laguna de Apoyo en Masaya

Ik heb de bus van  6 uur in de ochtend genomen om naar Laguna de Apoyo te gaan. Tweemaal overstappen naar een andere bus en dan nog een stukje met de taxi om dan uiteindelijk aan te komen om 11 uur. Ja, je leest dit goed .... ik ben 5 uur onderweg geweest. Op die tijd vlieg ik naar Tenerife.

 Boven; in de "chickenbus" nu zie je waarom de bussen hier zo noemen. Er wordt alles met deze bussen vervoerd.
 Boven; een busje voor 20 personen van Tipitapa naar Masaya. Uiteindelijk werd deze bus met 37 mensen volgestouwd. Niet te doen !!!!!

 EINDELIJK IN MASAYA. Nu nog de bus naar Laguna de Apoyo zoeken tussen deze wirwar.
 Het lijkt wel een stort vol modder en vuilnis. De mensen gooien hier alles  op de grond, vanuit de bus of waar ze ook zijn 
Mijn koffers hebben het geweten .... en ik ook, hang tot aan mijn knieën vol modderspatten.



Nog even een taxi nemen en dan eindelijk ...... Paradiso in Laguna de Apoyo. Het lijkt inderdaad op een paradijs ... zo mooi.
 Al is het bewolkt, het is ruim 30° en het water is lekker warm. Heerlijk om te zwemmen.

 Zeer mooi resort maar er zijn maar 2 douches en 3 WC's aanwezig! Dus heeft hier iemand last van spetterpoep .... die is te beklagen want met de +/- 30 gasten zijn deze bijna altijd bezet.
om 6 uur 's morgens

Een cadeautje gekregen van Yudeli! Gracias Yudeli!!! 


Terug in Masaya voor een nacht om artisanaat in te kopen.
Hostal Central


Luxe kamer met privé "douche ... maar ja wat wil je voor 10 EURO?!

Sfeerbeelden uit Masaya .... onder: de vuilkar!!
 Mercado artisaría  : hier kan je artisanaat kopen maar het is hier wel redelijk duur.
Dus deze mercado loop ik voorbij!

Een communiekantje


 Een juwelier die zijn zilveren juweeltjes zelf ontwerpt en maakt. Ik heb mezelf hier een mooie ring cadeau gedaan!

 El rio de Masaya ... ook hier weer volop afval ... en stinken dat dat doet !!!

 onder: papa en dochter zijn de plaatselijke schoenmakers !!!


Ik heb me weer flink laten gaan, als ik dit maar in mijn koffers krijg ???!!!
Handtassen, portemonees, sjaaltjes, sandalen ...


Een "nieuwe" taxi




 Zelfs kapsalons hebben ze hier , de haren vliegen letterlijk in het rond!

 En weer volop vuilnis.

 hieronder zie je rechts dat de rivier over kapt is ofwel om te voorkomen dat er nog meer vuilnis in gegooid wordt of om te verbergen wat een vuilnisbelt het hier is?!



Reacties

Populaire posts van deze blog

De laatste dag in Nicaragua.

Dankwoordje